X

بیماری های راه هوایی

بیماری های راه هوایی

نفس صدا دار در کودکان
لارنگومالاسی، یکی از بیماری های حنجره است و در واقع اختلالی است که در آن، بافت نرم بالای تارهای صوتی و مجاری هوایی، هنگام تنفس، بر روی هم قرار می گیرند و منجر به استریدور (سوت تنفسی) می شوند. صدایی که به خوبی هنگام نفس کشیدن کودک احساس خواهد شد.
چهارشنبه، 29 بهمن 1399 - 12:54
فیستول نای
در حالت طبیعی، مری (لوله ای که حلق را به معده متصل می کند) و نای (لوله ای که حلق را به ریه ها متصل می کند) از هم جدا می شوند. فیستول نای که با عنوان فیستول تراکئوازوفاژیال نیز شناخته می شود، ارتباط غیر طبیعی است میان این دو لوله. در نتیجه، مواد غذایی...
چهارشنبه، 29 بهمن 1399 - 12:36
خونریزی طناب صوتی
خونریزی طناب صوتی زمانی اتفاق می افتد که رگ های خونی موجود در تارهای صوتی پاره می شوند و خون به لامینا پروپریا سطحی نشت پیدا می کند. در چنین شرایطی، ارتعاش تارهای صوتی مختل می شود و شاهد بروز اختلالات شدیدی در صدا خواهیم بود.
چهارشنبه، 29 بهمن 1399 - 12:26
تشخیص هلیوکوباکتر پیلوری در ضایعات خوش خیم حنجره
هلیکوباکتر پیلوری، یکی از عوامل موثر در بروز آدنوکارسینوم می باشد. تحقیقات صورت گرفته نشان می دهند، هلیکوباکتر می تواند عامل بیماری زایی ضایعات دستگاه گوارش مانند حفره دهانی باشد. این باکتری هم چنین در پلاک های دندانی و ترشحات غدد بزاقی یافت می شود.
چهارشنبه، 29 بهمن 1399 - 11:58
در مورد رفلاکس حلق و حنجره چه می دانید؟
رفلاکس حنجره، اختلال صدا است که در پی التهاب و ناراحتی تارهای صوتی و به دلیل بازگشت اسید معده به حلق ایجاد می شود. مایع معده حاوی اسیدها و آنزیم هایی است که به هضم مواد غذایی در معده کمک می کنند، اما می توانند منجر به بروز مشکلاتی در مری، حلق و جعبه ...
ﺳﻪشنبه، 28 بهمن 1399 - 19:51
ضایعات خوش خیم حنجره
ضایعات خوش خیم حنجره در واقع زائده های غیر طبیعی هستند که غیر سرطانی بوده و در ناحیه حنجره و تارهای صورتی بوجود می آیند. در ادامه انواع این ضایعات خوش خیم را خواهیم گفت و توضیحاتی را در مورد آنها در اختیارتان قرار می دهیم.
ﺳﻪشنبه، 28 بهمن 1399 - 19:37