عفونت حنجره

عفونت حنجره :

عفونت حنجره به دلیل تجمع ویروس ها و میکروب های آسیب رسان در بافت های داخلی حنجره به وقوع می پیوندد . در پی عفونت مذکور ، بخش های درونی و عملکردی این عضو متورم شده و التهاب می یابد . بسیاری از بیماران در چنین شرایطی بسیار نگران و هراسان شده و در پی درمان می آیند . بنا براین لازم است در خصوص این عارضه اطلاعاتی را در خصوص مراجعین عزیز قرار دهیم طبق گفته دکتر اصلان احمدی ، فوق تخصص حنجره اگر وضعیت عفونی حنجره شدید نباشد ، با درمان های سبک و موثر می توان به بهبودی کامل دست یافت و آسیب ها و ناراحتی های آن موقتی خواهد بود.

عفونت حنجره

منشا عفونت حنجره :

عفونت ویروسی حنجره ممکن است به خاطر درگیر شدن تارهای صوتی با ویروس های آسیب رسان ایجاد شده باشد و کلیت حنجره را متورم کند . اگر عفونت این ناحیه حاد باشد یا مزمن ، عواقب خطرناکی بیمار را  تهدید نخواهد کرد و با درمان به موقع و سریع می توان به سلامتی کامل دست یافت . در صورت صحبت با صدای خیلی بلند ، فریاد زدن ، آواز خواندن و عدم درمان سرماخوردگی التهاب حنجره به وقوع می پیوندد . با مراجعه به متخصص گوش و حلق و بینی یا فوق تخصص حنجره می توان منشا اصلی را یافته و به درمان قطعی دست پیدا کرد .

لارنژیت :

عموما انبساط و انقباض تارهای صوتی موجب تولید صدا می شود و در زمانی که فرد درگیر التهاب حنجره یا لارنژیت باشد ، تارهای صوتی وی وضع جریان هوا در گلو را عوض می کنند و صدای خروجی دچار اشکالاتی خواهد شد . بنا براین با خشن یا ضعیف شدن صدا می توان تا حدودی فهمید که آیا بیمار درگیر لارنژیت است یا عفونت حنجره شده یا خیر . البته برای تشخیص دقیق بیماری لازم است معاینات مخصوصی انجام گیرد . اگر لارنژیت یا عفونت این بخش درمان نشود و بیش از 3 هفته طول بکشد ، به معاینات پیشرفته تری نیاز است و زمینه مشکلات شدیدتری فراهم می شود . مثلا کبودی تارهای صوتی یا پولیپ حنجره .

سایر خدمات دکتر اصلان احمدی : درمان سرطان حنجره ، جراحی حنجره ، جراحی بینی ، جراحی گوش ، جراحی تومور های دهان و حلق و . . .

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

نوزده − 14 =