انحراف بینی

انحراف بینی :

یکی از مشکلات شایعی که مراجعین برای جراحی بینی با آن دست به گریبانند ، انحراف بینی است . به کمک جراحی سپتوپلاستی می توان تیغه بینی را به حالت نرمال بازگردانده و غضروف و استخوان آن را از شکل کج خارج نمود .طبق نظر جراح و پزشک متخصص ، آقای دکتر اصلان احمدی انحراف بینی اگر شدید باشد ، موجب گرفتگی یکی از سوراخ ها شده و در موارد حاد تر شاهد گرفتگی و انسداد هر دو سوراخ خواهیم بود . در صورتی که تنفس از بینی به دلیل انسداد دریچه میسر نباشد ، مشکلات جانبی فراوانی شخص را درگیر می کند . مثلا عفونت سینوس ها ، عفونت دهان ، خشک شدن بزاق ، سردرد های تکراری و آزاردهنده که متداول ترین عواقب انحراف بینی و گرفتگی دریچه ها هستند .

انحراف بینی

جراحی :

با کمک جراحی انحراف تیغه بینی می توان منشا انسداد راه های هوایی را حذف کرده و ظاهر مناسب و همواری به بینی بخشید . در حالت عادی دیواره بینی دقیقا در خط میانی چهره جای دارد و از تقارن دقیقی برخوردار است . بنا بر دلایل متفاوتی این تقارن به هم خورده و دیواره یا تیغه بینی به یک سمت منحرف می شود که مشکلاتی که در بالا قید شد ، بیمار را آزار می دهند . با جراحی انحراف بینی ، بافت های غضروفی و استخوانی دستکاری شده و به جایگاه اصلی خود باز می گردند . جراحی اصلاح انحراف تیغه بینی لازم است تحت بی هوشی صورت پذیرد و مراقبت های پس از جراحی بینی به درستی انجام گیرد تا بهترین نتایج از این عمل حاصل شود .

مراقبت های بعد از عمل سپتوپلاستی :

در زمان هایی که پزشکتان تعیین نموده است به مطب یا کلینیک مراجعه کنید و از دستورات وی پیروی نمایید .

تا هنگامی که مش درون بینی جای دارد ، داروهای تجویزی را به درستی مصرف کنید .

استفاده از سرم شستشو پس از خروج مش ها ، لازم و ضروری است .

از انجام فعالیت های شدید بدنی و بلند کردن اشیای سنگین خودداری نمایید .

سایر خدمات دکتر اصلان احمدی :

با تشکر مدیریت سایت دکتر اصلان احمدی جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و فلوشیپ فوق تخصص حنجره .

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!